Czy tani CMMS to dobry CMMS ?

Wiele firm, które decydują się wdrożyć system wspomagający dział utrzymania ruchu, zastanawia się nad odpowiedzią na to pytanie. Kluczowym elementem w początkowej fazie zakupu systemu jest analiza rozwiązań dostępnych na rynku. Warto zastanowić się nad tym, jakie efekty chcemy uzyskać, jakich korzyści oczekujemy i po jakim czasie zainwestowane środki się zwrócą.

Oferowane na rynku systemy CMMS różnią się zakresem dostępnych funkcjonalności, sposobami licencjonowania oraz sposobem dostępu do systemu przez użytkowników końcowych.

Kluczowe kryteria wyboru systemu CMMS

  1. Zakres funkcjonalności Ważne jest, aby sprawdzić, czy w standardowej wersji systemu otrzymamy kompletny zestaw funkcjonalności niezbędnych dla szefa utrzymania ruchu. Może się bowiem okazać, że niektóre systemy są zbudowane na bazie odrębnych modułów (osobno wycenianych) i żeby skorzystać z pełnej gamy niezbędnych funkcjonalności, musimy wyłożyć dodatkowe środki, których nie uwzględniliśmy przy planowaniu zakupu systemu.

  2. Łatwość użycia Dla powodzenia planu wdrożenia systemu CMMS ważne jest, aby był on chętnie i powszechnie używany przez pracowników. Musi to być system prosty w użyciu, przyjazny dla użytkownika. Im mniej skomplikowany system, tym szybciej pracownicy nabiorą biegłości w pracy z nim, a co za tym idzie szybciej uzyskamy oczekiwane efekty zakupu takiego oprogramowania. Zwróćmy zatem uwagę na czytelność formularzy, intuicyjność menu oraz dostosowanie menu do grup użytkowników (każdy pracownik widzi tylko tyle, ile potrzebuje). Ważna jest również dostępność systemu na urządzeniach mobilnych (tablet, smartfon).

  3. Renoma dostawcy Dostawca systemu musi zostać zweryfikowany. Warto sprawdzić, czy firma sprzedająca i wdrażająca system CMMS ma udokumentowane doświadczenie w realizacji projektów z zakresu utrzymania ruchu i ilu przedsiębiorców korzysta z ich usług.

  4. Wsparcie i szkolenia Kolejnymi ważnymi aspektami, które powinny nas interesować podczas kupna systemu CMMS, są: wsparcie po wdrożeniu systemu, szkolenie użytkowników oraz integracja z innymi systemami w firmie. Po implementacji oprogramowania jego użytkownicy potrzebują podpowiedzi, wsparcia czy zmiany pewnego elementu systemu. Takie możliwości powinien zapewnić dostawca systemu. Szkolenie użytkowników powinno być przeprowadzone dokładnie i umożliwić jak najlepsze zrozumienie funkcjonalności przyszłym użytkownikom. System CMMS powinien być tak skonstruowany, aby istniała możliwość integrowania go z innymi systemami w przedsiębiorstwie.

Przykład systemu CMMS - Agility

Jednym z systemów, który spełnia powyższe kryteria, jest system CMMS Agility.

Zalety systemu CMMS Agility:

  • Oprogramowanie najwyższej klasy: Agility to produkt z "górnej półki", który jest przyjazny dla użytkowników.
  • Bezterminowe licencje: System oferuje atrakcyjne cenowo sposoby licencjonowania oraz pełny zestaw niezbędnych funkcjonalności w standardzie.
  • Kompleksowe szkolenie i wdrożenie: Użytkownicy otrzymują kompleksowe szkolenie, a wdrożenie uwzględnia modyfikacje wymagane przez klienta.
  • Praca na urządzeniach mobilnych: System umożliwia łatwą pracę na tabletach i smartfonach.
  • Usługa w modelu SaaS: Agility może być udostępniony jako usługa (SaaS), co pozwala na korzystanie z systemu z infrastruktury CPU ZETO.

Podsumowanie

Inwestycja w system CMMS Agility to inwestycja w wysokiej klasy narzędzie, które spełnia nawet najbardziej restrykcyjne wymagania dla przemysłu motoryzacyjnego, spożywczego, farmaceutycznego, elektrotechnicznego, obronnego oraz zarządzania nieruchomościami. Wybór odpowiedniego systemu CMMS powinien opierać się na dogłębnej analizie funkcjonalności, łatwości użycia, renomy dostawcy oraz wsparcia po wdrożeniu. Tylko wtedy możemy być pewni, że nasza inwestycja przyniesie oczekiwane korzyści i przyczyni się do wzrostu efektywności działu utrzymania ruchu oraz całej firmy.